April 13, 2008

Whoever Finds This I Love You

去年我一个人带着两个小皇帝参加同事的圣诞晚会。晚会完毕离开同事家后不久,看到路旁有两个小孩在奔跑,因为不远处有一座寺庙天色又很暗,心想这回一定见鬼了。

再看清楚原来是人不是鬼,他们还不停招手似乎要截停路过的汽车。我一时慈悲心大发,停了下来开窗问他们为什么这么晚了还到处乱跑。那个年纪比较大的小孩一面喘气一面说他们迷路了。原来天黑了他们认不清回家的路,还以为迷路了,其实他们只要再往前走就可以回到家。他们还问我可以载他们回家吗。

我完全没有戒心,就让他们上车和我的两个小孩坐在后面,两个小皇帝也静下来了。可是当他们关上车门时,我的心顿时冷了,开始担心和后悔, 因为万一他们有什么企图,我真的无力保护我的小孩。在车上我装作镇定,和他们闲聊一会,幸好没有坏事发生。到了比较亮的道路,他们也认得回家的路,便叫我停车放下他们。

记得以前小时候我常骑着铁马去补习英语,有时轮子的链脱了,很快路过的摩多骑士就会停下来帮我弄好。现在治安不好有时想做好人也要三思。

另一首齐豫的英文歌,这是一个故事,在这人情淡薄的社会不晓得会不会发生的故事,慢慢欣赏吧!



Whoever Finds This I Love You
Music & Lyrics: Mac Davis

On the quiet street in the city
A little old man walked alone
Shuffling through the autumn afternoon
And the autumn leaves reminded him
Another summer's come and gone
He had long lonely nights ahead waiting for June

Then among the leaves near an orphan's home
A piece of paper caught his eyes
And he stooped to pick it up with trembling hands
As he read the childish writing
The old man began to cry Cause the words burned inside him like a brand

Whoever finds this, I love you
Whoever finds this, I need you
I ain't even got no one to talk to
So, whoever finds this, I love you!

Well, the old man's eyes searched the orphan's home
And came to rest upon a child
With her nose pressed up against the window pane
And the old man knew he'd found a friend at last
So he waved at her and smiled
And they both knew they'd spend the winter
Laughing at the rain

And they did spend the winter laughing at the rain
Talking through the fence
Exchanging little gifts they've made for each other
The old man would carve toys
And the little girl would draw pictures of beautiful ladies for him
And they laughed a lot

But then one day on the first of June
The little girl ran to the fence... the old man wasn't there
And, somehow she knew he was never coming back
So she went back to her little room
took a crayon, And wrote
Whoever finds this, I love you
Whoever finds this, I need you
I ain't even got no one to talk to
So, whoever finds this, I love you!

No comments: